Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Tento reklamační řád je platný a účinný od 01.01.2022 a vztahuje se na uzavírání všech kupních smluv mezi společností Building Materials s.r.o. v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka číslo: 134434/B („Prodávající“) a koncovým zákazníkům – spotřebitelům („Kupující“), pokud se strany výslovně nedohodly na odchylné úpravě.

1. Právo na uplatnění reklamace

1.1 Vyskytne-li se u zboží zakoupeného přes e-shop www.isomat.cz vada, má zákazník právo vadu reklamovat pro nesoulad zboží s kupní smlouvou ve smyslu čl. 3.1 tohoto reklamačního řádu („reklamace“). Pro správné posouzení reklamace je nutné, aby zákazník předložil kompletní zboží se všemi doklady a součástmi k němu náležejícími předložené zboží bylo čisté a v souladu s hygienickými předpisy nebo všeobecnými hygienickými zásadami.

1.2 Zákazník je povinen při používání zboží dodržovat kromě obecně známých pravidel, stejně tak podmínky stanovené pro používání zboží v záručním listu nebo v technickém listu, je povinen také užívat a ošetřovat zboží v souladu s jeho přirozenou životností a dále nesmí porušit plomby, je-li zboží zaplombovaný.

2. Uplatnění reklamace, místo uplatnění

2.1 K uplatnění práv z odpovědnosti za vady („reklamaci“) vždy postačuje předložení dokladu o zakoupení zboží („faktura“). Předložení dokladu o zakoupení pro účely reklamace postačuje iv případě, že byl vydán záruční list, ale zákazník jej ztratil nebo jej z jiného důvodu prodávajícímu nepředložil. V takovém případě se reklamace musí přijmout, přičemž se na zboží vztahuje zákonná záruka, pokud nebylo mezi prodávajícím a zákazníkem dohodnuto jinak.

2.2 Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího na adrese sídla: Tallerova 4, Bratislava 811 02 nebo na e-mailové adrese: isomat@isomat.cz

3. Odpovědnost prodávajícího

3.1 Při prodeji zboží odpovídá prodávající za to, že zboží je během záruční doby v souladu s kupní smlouvou, tzn. j. že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti uváděné v kupní smlouvě, resp. které jsou prodávajícím, dodavatelem, výrobcem nebo jeho zástupcem uváděny, že zboží odpovídá požadavkům stanoveným v právních předpisech na jakost, množství, míru nebo hmotnost, že odpovídá závazným technickým normám, je v určeném odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající při použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

3.2 Prodávající odpovídá zákazníkovi za vady, které má zboží při převzetí zákazníkem. Nejde-li o výrobek, který se rychle kazí, prodávající odpovídá i za vady, které se vyskytnou po převzetí výrobku v záruční době. U použitých věcí neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla snížena cena.

3.3 Prodávající neodpovídá za vady,

  1. které zákazník způsobil sám; svým jednáním, nekonáním nebo opomenutím;
  2. o kterých zákazník při převzetí zboží věděl; resp. byl na vadu výslovně upozorněn;
  3. jejichž reklamace odporuje povaze zboží i jeho životnosti, zejména uplynutí doby trvanlivosti zboží;
  4. pro které byla poskytnuta sleva z ceny zboží;
  5. které jsou způsobeny běžným opotřebením zboží způsobeného běžným používáním;
  6. které vznikly jeho nesprávným či nadměrným používáním, nesprávnou údržbou, používáním v rozporu s jeho účelem a instrukcemi výrobce, v důsledku přirozených změn materiálu, ze kterého je zboží vyrobeno, nebo po uplynutí doby životnosti zboží;
  7. došlo-li k porušení ochranné plomby na zboží;
  8. způsobené zásahem neoprávněné osoby na/do zboží
  9. uplatněno u prodávajícího po uplynutí záruční doby nebo lhůty k použití, je-li tato delší než záruční doba;
  10. které vznikly z důvodů vyšší moci, zejména působením přírodních jevů a vnějším prostředím (např. krupobitím, záplavami apod.)

3.4 U věcí, které se rychle kazí, odpovídá prodávající jen za vady, které má věc při převzetí kupujícím.

3.5 Nejde-li o vadný výrobek, prodávající neručí za případné škody na zdraví nebo majetku, způsobené použitím výrobku v rozporu s aplikačním postupem uvedeném v technickým listem.

4. Lhůty pro uplatnění reklamací

4.1 Zákazník může uplatnit reklamaci na zboží zakoupené u prodávajícího pouze během záruční doby daného zboží.

4.2 Prodávající odpovídá za vady nepotravinářského zboží po dobu 24 měsíců od převzetí věci zákazníkem. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty. Pokud výrobce (dodavatel prodávajícího) poskytuje na své výrobky delší záruční dobu než 24 měsíců, tak prodávající nesmí tuto dobu zkrátit, i když se to týká jen některé součástky věci.

4.3 Pokud jde o použitou věc, prodávající se se zákazníkem mohou dohodnout i na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců.

4.4 Prodávající vydává záruční listy u prodávaného zboží, kde záruční list k výrobku přibalil dodavatel.

4.5 Není-li reklamace vadného zboží, za kterou prodávající odpovídá, uplatněna v záruční době, právo z odpovědnosti za vadu zaniká.

4.6 Práva z odpovědnosti za vady u věcí, které se rychle kazí, musí být uplatněna nejpozději v den následující po koupi; jinak tato práva zaniknou.

5. Způsoby a lhůty vyřízení reklamace

5.1 Vyřízení reklamace je ukončení reklamačního řízení. Ukončení může být provedeno pouze jedním z následujících způsobů:

  1. vrácení kupní ceny;
  2. výměna výrobku;
  3. poskytnutí a vyplacení slevy z kupní ceny výrobku;
  4. předání opraveného výrobku;
  5. zamítnutí reklamace;
  6. písemná výzva k převzetí výrobku.

5.2 Při uplatnění reklamace posoudí pověřený zaměstnanec prodávajícího požadavek zákazníka na způsob vyřízení reklamace a určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace.

5.3 Při stanovení způsobu vyřízení reklamace vrácením kupní ceny, výměnou výrobku, poskytnutím a vyplacením slevy, zamítnutím reklamace - se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace.

5.4 Konečný způsob vyřízení reklamace bude spotřebiteli – zákazníkovi oznámen neprodleně po jeho určení, avšak nejpozději po 28 dnech od přijetí reklamace mu bude zaslána se lhůtou pro ukončení reklamačního řízení a převzetí výrobku.

Pokud je reklamace vyřízena opravou výrobku, prodlužuje se záruční doba o dobu od uplatnění reklamace do dne, kdy je zákazník povinen po skončení opravy si zboží převzít, a to iv případě, že tak neučinil. Prodávající je povinen vydat zákazníkovi potvrzení o tom, kdy uplatnil toto právo, jakož io provedení opravy ao době jejího trvání.

Pokud je reklamace vyřízena výměnou vadného zboží za zboží bez vad, vždy běží pro nové zboží nová záruční doba znovu ode dne převzetí nové věci.

Pokud je konečným způsobem vyřízení reklamace po posouzení vrácení kupní ceny resp. poskytnutí slevy, zákazníkovi bude v rámci ukončení reklamačního řízení vyplacena příslušná částka.

5.5 V případě, že zákazník neukončí reklamační řízení a nepřevezme výrobek resp. plnění ani ve lhůtě podle článku 5.4, zašle mu prodávající druhou výzvu k ukončení reklamačního řízení na příslušném provozu ve formě doporučené zásilky s doručenkou a určí se mu k tomu další dodatečná lhůta 30 dnů.

5.6 V případě, že prodávající poskytne podle článku 5.5. zákazníkovi další dodatečnou lhůtu pro ukončení reklamačního řízení a zákazník ani během této další dodatečně stanovené lhůty (lhůta se počítá od data doručení vyznačeného na doručence, nebo uložení na poště, pokud se zásilka vrátí jako nedoručená) věc nevyzvedne, prodávající je oprávněn reklamační řízení ukončit as nevyzvednutým zbožím nakládat bez nároku spotřebitele na jakoukoli náhradu.

5.7 Pokud zákazník uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě zboží, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení. Pokud zákazník uplatnil reklamaci po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, může zákazník zaslat věc k odbornému posouzení, přičemž prodávající je v zamítnutí reklamace povinen informovat zákazníka o tom, komu může zákazník takovou věc zaslat k odbornému posouzení. Je-li věc zaslána k odbornému posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Pokud zákazník prokáže odborným posouzením odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

6. Práva zákazníka vyplývající z odpovědnosti za vady

6.1 Při odstranitelných vadách zboží má zákazník právo, aby mu byla vada bezplatně, řádně a včas odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

Namísto odstranění vady může zákazník požadovat výměnu věci (nebo pokud se vada týká jen součásti věci, tak výměnu této součásti), jen pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Nepřiměřenost nákladů posoudí prodávající, rovněž posoudí i možnost výměny vadné věci za věc bez vad. Při výměně věci není důležité, zda tato věc již byla používána. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vad, pokud to zákazníkovi nezpůsobí závažné potíže.

6.2 U vad, které nelze odstranit a které brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vad, má zákazník právo (dle vlastního výběru):

  • požadovat výměnu věci (prodávající je povinen věc vyměnit), nebo
  • odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.

6.3 Stejná práva, tzn. právo požadovat výměnu věci nebo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny, má zákazník iv případě, že je vada sice odstranitelná, ale pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě (alespoň dvě předchozí opravy stejné vady) nebo pro větší počet vad (v době uplatnění reklamace má zboží současně alespoň tři různé odstranitelné vady), nemůže zákazník zboží řádně užívat.

6.4 Jde-li o neodstranitelné vady, které nebrání řádnému užívání věci, má zákazník právo na přiměřenou slevu z ceny odpovídající povaze a rozsahu vady. Prodávající je v takovém případě povinen poskytnout slevu z ceny, resp. vrátit část již zaplacené kupní ceny.

6.5 Dojde-li k vyřízení reklamace výměnou výrobku, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového výrobku. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka, přičemž nová záruční doba se vztahuje pouze na vyměněnou součástku.

7. Řešení sporů

7.1 Vznikne-li mezi prodávajícím a zákazníkem, spor ve vztahu k prodanému zboží, vyvinou obě strany maximální úsilí, aby byl takový spor vyřešen smírně. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má spotřebitel právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost o nápravu odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel právo, za účelem ochrany svých spotřebitelských práv, podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů. Subjekty alternativního řešení sporů jsou Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk), nebo jiné subjekty zapsané do seznamu subjektů alternativního řešení sporů, který vede Ministerstvo hospodářství SR. V případě přeshraničního sporu má spotřebitel právo obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (www.esc-sr.sk), které mu poskytne adresu na doručování, elektronickou adresu nebo telefonický kontakt na subjekt alternativního řešení sporů, který je příslušný k řešení jeho sporu.

8. Odmítnutí reklamace

8.1 Poskytovatel je oprávněn odmítnout reklamaci v případě, že:

  1. byla reklamace podána osobou, která k jejímu podání není oprávněná,
  2. reklamace nebyla podána ve lhůtě,
  3. reklamace je v rozporu s obecně závaznými právními předpisy nebo s dobrými mravy,
  4. ve věci, která je předmětem reklamace již bylo pravomocně rozhodnuto soudem nebo jiným příslušným orgánem, popřípadě bylo ve věci zahájeno řízení před soudem nebo jiným orgánem.

8.2 O odmítnutí reklamace poskytovatel neprodleně informuje spotřebitele vhodným způsobem, případně způsobem, na kterém se poskytovatel a spotřebitel dohodli.

9. Závěrečná ustanovení

9.1 Reklamační řád je zveřejněn na internetové stránce poskytovatele www.isomat.cz. Záležitosti neupravené tímto Reklamačním řádem se řídí přednostně VOP poskytovatele. 250/2007 Sb.

9.2 Poskytovatel je oprávněn změnit tento reklamační řád, přičemž změnu reklamačního řádu zveřejní na své internetové stránce.

9.3 Reklamační řízení se vždy řídí právními předpisy a aktuálním zněním reklamačního řádu.

9.4 Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 01.01.2022